Spørgsmål og svar

Her kan du få svar på de spørgsmål, vi oftest modtager hos Allianz Global Assistance. Hvis du ikke kan finde dit spørgsmål her, er du meget velkommen til at kontakte os på:

info@allianz-assistance.dk

Køb
Dækning
Police
Anmeld skade
Køb

Hvad koster en forsikring?

Prisen varierer efter type af forsikring, længden af din rejse, din destination, antallet af rejsende og jeres alder samt efter hvilke tilkøb, du vælger.

Sådan finder du din pris:

  • Klik på ”Køb forsikring” eller "Bestil her".
  • Vælg hvilken type forsikring, du ønsker (f.eks. enkeltrejseforsikring, årsrejseforsikring, afbestillingsforsikring, backpacker ungdomsrejseforsikring eller selvrisikoforsikring ved billeje).
  • Tilvælg evt. ski og vintersportsdækning. 
  • Ved køb af enkeltrejseforsikring eller backpacker rejseforsikring: Indtast datoerne for din rejse og din destination.
  • Ved køb af årsrejseforsikring: Indtast den ønskede startdato for din årsforsikring og din destination.
  • Indtast oplysninger om de personer, forsikringen skal dække.
  • Klik på "Få forsikringstilbud"

Hvordan kan jeg købe en forsikring?

Du kan købe din forsikring online med et af følgende betalingskort: Visa/Dankort, Visa kort eller MasterCard. Følg de seks trin herover og fortsæt til betaling, hvis du er tilfreds med den valgte dækning og pris.

Betyder det noget, hvem jeg bestiller min rejse af?

Nej, du kan købe din rejseforsikring hos Allianz Global Assistance uafhængigt af, hvor du har bestilt din rejse.

Kan jeg købe en rejseforsikring hos Allianz Global Assistance, hvis jeg ikke er bosiddende i Danmark?

Nej, du er kun dækket, hvis dit primære hjem og din læge er registreret i Danmark, og du ikke har tilbragt mere end seks måneder i udlandet de seneste 12 måneder.

Kan jeg købe en rejseforsikring hos Allianz Global Assistance, hvis jeg er bosiddende i Grønland eller på Færøerne?

Nej, du er kun dækket, hvis dit primære hjem og din læge er registreret i Danmark. Allianz Global Assistance rejseforsikring er ikke tilgængelig for indbyggere i Grønland eller på Færøerne.

Hvad hvis jeg ombestemmer mig med mit køb?

Hvis din dækning ikke lever op til dine krav, kontakt os venligst inden for 14 dage efter, at du har modtaget dine dokumenter, og så refunderer vi din forsikringspræmie. Kontakt os her:

info@allianz-assistance.dk

Hvordan kan jeg vide, om det er sikkert at købe min forsikring online?

Hos Allianz Global Assistance bruger vi en pålidelig betalingsforbindelse, der sikrer, at transaktionen forløber direkte og sikkert med betalingsleverandøren. Vi hverken ser, optager eller gemmer dine betalingskort-detaljer i nogen form – vi får blot en bekræftelse på eller afvisning af din betaling fra betalingsleverandøren. Så snart din betaling er godkendt, gælder dækningen i din rejseforsikring. Inden for et par minutter fremsendes din bekræftelse, din police og øvrige relevante dokumenter til dig via e-mail, så du kan printe dem, hvis du vil. Forbindelsen til banken går via et 40 bit krypteret SSL internetserver-certifikat, så alle oplysninger bliver krypteret eller kodet; dermed er de umulige at opfange eller stjæle. Hvis du vil læse mere, så klik ind på http://www.thawte.com, men vi forsikrer dig, at betalingen er mindst lige så sikker som enhver anden transaktion med dit betalingskort.

Dækning

Tilbyder Allianz Global Assistance en årsrejseforsikring?

Ja, udover enkeltrejseforsikringer, der dækker op til 180 dage, tilbyder vi også årsrejseforsikringer. De dækker for et frit antal årlige rejser, så længe hver enkelt rejse ikke overstiger 31 dage for Bronze-dækning, 45 dage for Sølv-dækning eller 60 dage for Guld-dækning. Du er også sikret dækning i Danmark, dog gælder der her særlige vilkår, som fremgår af din police. Se police dokumentet her.

Er der aldersbegrænsning på Allianz Global Assistances rejseforsikringer?

Ja, både vores enkeltrejseforsikringer og årsrejseforsikringer tilbydes kun til personer på 70 år eller derunder.

Ligesom backpacker ungdomsrejseforsikring kun udbydes til personer mellem 17 og 35 år.

Hvornår starter og slutter min dækningsperiode?

For afbestillingsforsikring

Afbestillingsdækning starter på købsdatoen, der fremgår af din e-mail med bekræftelse af forsikringen, og ophører når den første del af dine forudbetalte ydelser (f.eks. transport eller indkvartering) begynder.

For Selvrisikoforsikring ved billeje

Dækning for selvrisikoforsikring ved billeje starter ved begyndelsen af din lejeperiode og ophører ved slutningen af din lejeperiode. Al dækning slutter på den udløbsdato, der er anført på din e-mail med bekræftelse af forsikringen.

For alle andre forsikringer

Dækningen for alle afsnit (undtaget afbestilling) begynder ved starten af din rejse og slutter ved slutningen af din rejse. Al dækning starter på den startdato, og ophører på den udløbsdato, der fremgår af din e-mail med bekræftelse af forsikringen, medmindre du ikke kan afslutte din rejse som planlagt pga. død, tilskadekomst eller sygdom eller hvis din bookede transport er forsinket, og dette ikke kan undgås. Under disse omstændigheder vil vi forlænge dækningen uden beregning, indtil du med rimelighed kan afslutte rejsen.

Hvor længe må min rejse maksimalt vare?

Du kan købe en enkeltrejseforsikring for rejser op til 180 dage. Vores årsrejseforsikringer dækker for et frit antal årlige rejser, så længe hver enkelt rejse ikke overstiger 31 dage for Bronze-dækning, 45 dage for Sølv-dækning eller 60 dage for Guld-dækning.

Backpacker ungdomsrejseforsikring kan købes med dækning for rejser med op til 18 måneders varighed.

Selvrisikoforsikring ved billeje må maksimalt have en varighed på 31 dage

Får jeg penge tilbage, hvis jeg kommer hjem før tid?

Du er ikke berettiget til refundering af præmie beløbet uden for ombestemmelsesperioden (se "Hvad hvis jeg ombestemmer mig med mit køb?" ovenfor).

Hvis du køber en enkeltrejseforsikring eller backpacker rejseforsikring og vender hjem inden planlagt, bliver kontrakten opsagt, og du får ikke nogen tilbagebetaling. Du må dermed købe en ny forsikring til din næste rejse. Vores årsrejseforsikring sikrer dig fleksibilitet i dine rejser. Dog må hver enkelt rejse ikke overstige 31 dage for Bronze-dækning, 45 dage for Sølv-dækning eller 60 dage for Guld-dækning.

Er der undtagelser til min forsikring?

Ja. Der gælder visse undtagelser og betingelser til både de enkelte afsnit og til forsikringspolicen generelt. Der findes også helbredsundtagelser, som gælder for dækning af akutmedicinske udgifter, hjemkald, personulykke, ødelagte feriedage og afbestilling. Læs venligst din police grundigt igennem, så du er sikker på, du har den nødvendige dækning. Klik her for at downloade policens vilkår og betingelser.

Er jeg dækket for eksisterende lidelser?

Forsikringerne dækker ikke erstatningskrav, der er direkte eller indirekte relateret til en eksisterende lidelse. Det gælder f.eks. i følgende situationer:

  • Du vil ikke være dækket for krav opstået som følge af en medicinsk tilstand, der blev diagnosticeret i de 2 foregående måneder inden du købte denne forsikring.
  • Du vil ikke være dækket for krav opstået som følge af en medicinsk tilstand, der ikke var stabil*
    i de 2 foregående måneder inden du købte denne forsikring. *Dette indebærer at der ikke
    må have været foretaget ændringer i din medicinering eller have været ikke-rutinemæssige
    lægebesøg eller yderligere undersøgelser af tilstanden.

Du bør læse hele afsnittet om "Helbredsmæssige undtagelser" i police dokumentet, der kan hentes her.

Er jeg dækket for skisport og lignende aktiviteter?

Allianz Global Assistances rejseforsikringer dækker en lang række sports- og outdoor-aktiviteter. For at være dækket til ski og anden vintersport, kan du tilkøbe ekstra dækning, når du bestiler din forsikring.

Hvis du er i tvivl, er du meget velkommen til at sende os en e-mail på info@allianz-assistance.dk

Er jeg dækket, hvis jeg mister mine kontanter?

De fleste af vores forsikringer dækker for personlige kontanter op til en vis beløbsgrænse. Du kan se din dækning, når du køber forsikring og i forsikringsbetingelserne her.

Police

Hvordan får jeg mine forsikringsdokumenter?

Allianz Global Assistance opererer online, så vi sender ikke policer og andre dokumenter med posten. Når du har købt en rejseforsikring, sender vi en e-mail med en bekræftelse af din forsikring samt alle relevante dokumenter, så du kan udskrive og gemme dem.

Kan jeg købe en forsikring, hvis jeg allerede er rejst af sted?

Hvis du rejser til en destination udenfor Danmark, kan du købe forsikring efter du er taget hjemmefra, men købet skal foregå i Danmark inden afgang til udlandet (f.eks. i lufthavnen). I dette tilfælde, vil forsikringsdækningen begynde fra du går ombord på det transportmiddel der tager dig til din destination (fly, færge osv.)

Din Allianz Global Assistance forsikring gælder ikke, hvis du allerede er rejst af sted, og er udenfor Danmark, når du køber den.

Hvis din rejse alene finder sted inden for Danmarks grænser, skal din forsikringspolice være købt inden du forlader dit hjem, for at din Allianz Global Assistance police er gyldig.

Hvem skal jeg kontakte, hvis jeg har spørgsmål?

Du er altid velkommen til at sende en e-mail til vores kundeservice på info@allianz-assistance.dk.

Vi sidder klar til at svare på dine spørgsmål mandag til fredag mellem kl. 9:00 og 17:00. Vi kan dog ikke rådgive om, hvorvidt de enkelte produkter opfylder dine behov.

Hvem skal jeg kontakte hvis jeg har en klage?

For klager vedrørende forsikring:

Administrerende direktør

Falck Global Assistance

Sydhavnsgade 18

2450 København SV

Danmark

Se mere i forsikringsbetingelserne.

Hvilken lovgivning gælder for denne rejseforsikring?

Medmindre andet er anført, skal dansk lov være gældende. I tilfælde af en tvist vedrørende denne police har de danske domstole eneværneting.

Anmeld skade

Kan jeg anmelde en skade, selvom jeg ikke har kvitteringer for alle mine personlige ejendele?

Ja. Vi behandler også skadesanmeldelser uden kvitteringer. Du skal dog være opmærksom på, at vi vil bede dig om alternative beviser på, at du ejer de ting, der er blevet væk eller stjålet. Vi har fuld forståelse for, at du ikke har kvitteringer på alt, som du har mistet. Vi forventer dog, at du kan give os en form for bevis på, at du ejer de fleste af tingene – særligt de dyrere ting. Typisk accepterer vi fotografier af tingene ledsaget af garantibeviser, manualer, boner, bankudskrifter eller betalingskortsoversigter

Hvem skal jeg kontakte for lægehjælp i nødstilfælde?

Vores lægelige nødbemanding sidder klar til at hjælpe dig 24 timer i døgnet. Du kontakter dem ved at ringe til Falck Global Assistance på +45 70 250 405 eller via e-mail: fga@dk.falck.com

Hvor skal jeg anmelde en skade?

For lægehjælp i nødstilfælde:

Falck Global Assistance (åben 24/7)

Tel : +45 70 250 405

E-mail: fga@dk.falck.com

For alle andre anmeldelser:

Falck Global Assistance

Sydhavnsgade 18

2450 København

Danmark

Tel.: +45 70 22 04 70 (09:00 til 17:00)
E-mail:
claims.fga@dk.falck.com



Hvordan skal jeg nogensinde kunne huske alle de telefonnumre?

Vi har gjort det let for dig. Alle de relevante telefonnumre står på første side i din police. Du finder dem også ved at klikke på ’Kontakt os’ på vores hjemmeside.

______________________________________________

Hvordan kan vi hjælpe?

Millioner af mennesker sætter deres lid til os! Med 1 sagsbehandling hvert 2. sekund er Allianz Global Assistance førende i verden inden for rejseforsikring og -assistance. Med et bredt udvalg af dækning for enkeltpersoner, par og familier med dækningsmulighederne Backpacker, Vintersport, Enkeltrejse eller Årsrejseforsikring er du dækket 24/7 med vores globale netværk.

FØLG OS OVER HELE VERDEN

Allianz Global Assistance - Worldpay-logo

Allianz Global Assistance rejseforsikring er tegnet af AWP P&C S.A. - Dutch Branch, opererer som Allianz Global Assistance Europe med kontorer på Poeldijkstraat 4, 1059 VM Amsterdam, Nederlandene. Registreret ved de hollandske myndigheder for de finansielle markeder (AFM) nr. 12000535, selskabsnr. 33094603.

AWP P&C S.A. er autoriseret af Autorité de Contrôle Prudential i Frankrig og er reguleret af det danske Finanstilsyn i forbindelse med udførelsen af forretninger Danmark.